środa, 7 stycznia 2015

Tabliczka "zakaz palenia" w szkole podstawowej?

Jak wiadomo palenie w miejscu publicznym jest zabronione. Nie można puszczać sobie dymków na przystankach, metrach, dworcach, chodniku. Po prostu wszędzie. Wiadomo ,że w szkole też nie ale chyba dając taką tabliczkę szkole podstawowej jest to lekką przesadą i znakiem na to jak zmienia się Nasze społeczeństwo. Oczywiście na gorsze!



Ostatnio przechodziłem koło mojej dawnej podstawówki. Tak miło mi było zobaczyć jeszcze raz mury, korytarze i klasy, po których wędrowałem jakieś 10 lat temu. Wszystko wprawiało mnie w zachwyt i zadowolenie, nie było dla mnie nic lepszego niż tablice absolwentów od 1994 roku. Piękna rzecz! Moje zadowolenie jednak nie trwało zbyt długo. Wychodząc z placówki, całkiem przypadkowo natknąłem się na tabliczkę z napisem "Wyjście awaryjne" jednak nie to przykuło moją głębszą uwagę. Ujrzałem przed sobą czerwoną tabliczkę z czarną treścią "zakaz palenia". No cóż. Pomyślałem, że pewnie chodzi o nauczycieli i dlatego udałem się do pobliskiej klasy aby zapytać mojej dawnej nauczycielki, do kogo skierowany jest ten zakaz. Odpowiedź ścięła mnie z nóg. Okazało się, że tabliczka tyczy się tych najmłodszych jeszcze obsmarkanych bachorków. Jak to możliwe!? Jak widać  w Naszym społeczeństwie wszystko jest możliwe. Zapytałem się nauczycielki kto wpadł na taki głupi pomysł i czy nie jest za wcześnie aby dawać takie zakazy. Przecież to są młodziutkie dzieciaczki, które chodzą w warkoczykach i kolorowymi spinkami. Nauczycielka powiedziała mi , że było wiele sytuacji, w których przyłapali nie tylko szóstoklasistów ale także 5 i 4 klasistów na tym jak palą papierosy w szatni. Nie spodziewałem się takiej odpowiedzi. Naprawdę!Niestety mój pogląd runął po de mną, a ja nie wiedziałem jak się zachować. Poczułem się jakbym był odpowiedzialny za te smarkacze. Nic na to nie odpowiedziałem tylko wzruszyłem ramionami. 

Nie wiem jak wy się ustosunkujecie do tej bo ja jestem zszokowany. Stwierdziłem, że muszę o tym napisać i uświadomić Wam ,że w społeczeństwie młodych ludzi nie dzieje się dobrze. Pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)