niedziela, 14 grudnia 2014

Amon. Mój dziadek by mnie zastrzelił

"Tylko wtedy będziemy w stanie rozprawić się z przeszłością i zostawić ją za sobą, gdy będziemy potrafili swobodnie się z nią obchodzić. Ci bowiem, którzy żyją w przekonaniu, że muszą ukrywać siebie, swoją tożsamość, zawsze będą cierpieli z jej powodu."

Przez pewien czas Jennifer (bohaterka) musiała ukrywać to czego dowiedziała się odnośnie swoich przodków.
Amon Goth, człowiek morderca. Bez litości i współczucia. Zabijał żydów dla przyjemności i zabicia czasu. Czy to, że był dziadkiem ciemnoskórej kobiety mogło wpłynąć na jej życie w szczególny sposób?

Książka, którą Wam przedstawiam opowiada życie kobiety, która dowiaduję się o swoich biologicznych rodzicach i dziadkach rzeczy, których wolałaby chyba nie wiedzieć. Będąc w swojej ulubionej bibliotece, natrafia na książkę, na której okładce widzi swoją babcię. Tak właśnie zaczyna się jej historia i podróż do miejsc, które są dla niej ważne.

W pewien sposób było to jedno z lepszych moich doświadczeń. Z jednej strony nie lubię czytać o wojnie, mordach i cierpieniu, tym bardziej jeżeli chodzi o prawdziwe wydarzenia. Ta historia jednak tak się spodobała, że nie mogłem skończyć czytać póki nie zobaczyłem tylej okładki. Bardzo się cieszę, że nie tylko mogłem dowiedzieć się o życiu Jennifer ale także pogłębić swoją wiedzę w dziedzinie historii. Kto by pomyślał, że przez nowe fakty, których się dowiedziała, jej życie tak się zmieniło. Sam tak naprawdę nie wiem jak bym się zachował gdybym znalazł się w podobnej sytuacji. Jeszcze gdybym miał znajomych Żydów. Ehh co to by się stało i działo z moim życiem to nie wiem. Wiem jednak jak wyglądało życie głównej bohaterki i zachęcam wszystkich do zapoznania się z nią.

Myślę, że nie muszę pisać rozprawki, która zachęci Was do jej przeczytania. Mogę tylko przysiąc, że nie zawiedziecie się.


1 komentarz:

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)