niedziela, 23 listopada 2014

"Malowany człowiek" pośród demonów nocy!

Przyszedł wreszcie czas na ocenę książki pt "Malowany człowiek", którego gatunku wcześniej nie czytałem. Chodzi oczywiście o fantasy...

Powiem szczerze, że bałem się zmierzyć z tym gatunkiem i mimo wielu namówień ze strony znajomych zawsze przekładałem go na później. Przyszedł jednak czas kiedy mogłem sobie podarować dwie książki. Postanowiłem, że jedną z nich będzie właśnie pisarz Peter V. Brett.

Gdy zacząłem przewracać pierwsze strony powieści, zastanawiałem się czy to na pewno dobry wybór. Jak się później okazało, nie było aż tak źle. Bardzo ciekawe przedstawienie postaci i problematyki okazało się trafem w dziesiątkę!

"Tylko głupiec nie wie co to strach"

Jeżeli chodzi o straszliwe fragmenty, które towarzyszyły nam w tej książce to nie jest to tak straszne aby bać się czytać. Jest to napisane w łagodny sposób ( w przeciwieństwie do Kinga) hehe. Nie jest to jednak książka dla mnie. Mimo wszystkich pozytywnych aspektów jest jeden, najważniejszy, który nie pozwala mi na kontynuacji przygody z tym gatunkiem...Mianowicie chodzi o prawdziwość historii. Nie lubię filmów science- fiction i innych podobnych, a z książkami wychodzi na to, że mam podobnie. Jednak literatura, której opowieść jest rzeczywista i mogąca mieć odzwierciedlenie w życiu bardziej mi odpowiada. Z tego własnie względu bardzo ciężko będzie mi ocenić tę książkę. Z jednej strony jest bardzo imponująca lecz nie dla mnie. Gdybym miał ją oceniać tylko i wyłącznie dla siebie to otrzymała by ocenę 5. Jednak piszę te recenzję od jakiegoś czasu nie tylko dla siebie ale także dla Was. Jeżeli spojrzeć okiem osób lubiących sobie tego typu gatunek jestem w stanie określić tę książkę jako bardzo dobrą powieść, o której się szybko nie zapomina.

Jak widzicie staram się czytać wszystko, bez względu na to czy mnie się to spodoba czy nie. Chce, aby moje grono czytelnicze się powiększało, a co za tym idzie, każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Dziękuję bardzo za przeczytanie moich wypocin i liczę na Wasze komentarze nie tylko dotyczące tej książki, ale także oceny tekstu, wyszukiwania błędów itp. Pozdrawiam!


4 komentarze:

  1. Lubię fantasy, więc skoro nawet osoba, która nie przepada za tym gatunkiem, chwali książkę, to będę musiała ją przeczytać. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem fanką fantastyki i mam ten tytuł na półce. Na pewno przeczytam, bo brzmi oryginalnie :) Naprawdę nie przepadasz za fantastyką ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie :/ Po prostu jakoś mi nie podpada...

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)