niedziela, 23 listopada 2014

Cytaty #8

Wiem, że zrobiłem troszkę zaległości dlatego dodam dzisiaj sentencję z 2 książek, a mianowicie :
"Płatki na wietrze" i "Gwiazd naszych wina". Wybrałem te dwa utwory nie przypadkowo. Obie opowiadają o straszliwej historii młodych osób, które mają pasję ale coś lub ktoś im w tym przeszkadza...

Najpierw "Płatki na wietrze"

"Wspomnienia? Czym były wspomnienia? Jedynie narzędziem tortur, niczym innym!"

"Życie jednak może być jak bajka. Zła królowa odeszła z naszego życia, a wkrótce powróci królewna Śnieżka. Ale to nie ona zje zatrute jabłko. W każdej bajce był smok, który musiał zginąć , czarownica i różne przeciwności losu, które trzeba było pokonać na drodze do szczęścia. Wiedziałam już kto w moim życiu grał rolę czarownicy, ale kto zostanie smokiem?"

"Jestem ze stali pokrytej falbankami i koronkami."

"Wolność… Czy istnieje wspanialsze słowo? Nie, nawet jeśli śmierć wyciągnęłaby po nas lodowate szpony. A niebo byłoby puste."


A teraz czas na "Gwiazd naszych wina" 

"Moje idee to gwiazdy, których nie potrafię ułożyć w konstelacje."

"- Okay - powiedział, gdy minęła cała wieczność. - Może "okay" będzie naszym "zawsze".
- Okay - zgodziłam się."

"-Nie zabijają, dopóki ich nie zapalisz - powiedział, kiedy samochód zatrzymał się przy nas. - A ja nigdy żadnego nie zapaliłem. Widzisz, to metafora: trzymasz w zębach czynnik niosący śmierć, ale nie dajesz mu mocy, by zabijał"

"To tylko nasza, a nie gwiazd naszych wina"


Dziękuję za uwagę :) )  A wy jak odnosicie się do tych utworów? Podobały się/ macie zamiar kupić? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)