niedziela, 14 września 2014

Cytaty #1

Witajcie! Nie za bardo mam czas na czytanie książek w danym momencie dlatego postanowiłem wyjść z nową i mam nadzieję trafną inicjatywą ;) Tak jak w tytule, chodzi o Cytaty. Co tydzień będę je dodawał  z danej książki(oczywiście przeczytanej). Myślę, że się spodoba, a nawet skłoni Was do ich przeczytania i komentowania wrażeń związanych z tą książką pod postem. Także zaczynajmy!

Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić fragmenty książki pt" Oskar i pani Róża " napisaną przez Erica Emanuela Schmitta.

"...życie to taki dziwny prezent. Na początku się je przecenia: sądzi się, że dostało się życie wieczne. Potem się go nie docenia, uważa się, że jest do chrzanu, za krótkie, chciałoby się niemal je odrzucić. W końcu kojarzy się, że to nie był prezent, ale jedynie pożyczka. I próbuje się na nie zasłużyć."

"Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zachowujemy się wszyscy, jak byśmy byli nieśmiertelni. Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy."

"Bo są dwa rodzaje bólu, Oskarku. Cierpienie fizyczne i cierpienie duchowe. Cierpienie fizyczne się znosi. Cierpienie duchowe się wybiera."

"Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy."

Pamiętajcie. Za tydzień w niedziele kolejna dawka pięknych fragmentów. Zapraszam Wszystkich bardzo serdecznie! Proszę również aby w komentarzu zamieścić swoje wrażenia z książką oraz przez siebie znalezione fragmenty, które na pewno zapadną w pamięci nie tylko mi ale także czytelnikom tego bloga ;) Pozdrawiam serdecznie...

4 komentarze:

  1. Miałam przyjemność przeczytać tę książkę, dzięki szkole. Była to moja ulubiona lektura i jedna z nielicznych do których powróciłam. Bardzo wartościowa i niezwykła, oby więcej takich. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ta lektura jest łatwa w czytaniu i odpowiada wieku, w którym jest obowiązkowa ;) Same pozytywy!

      Usuń
  2. "Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy." - to jest piękne. Życzę nam by każdy kolejny dzień zaskakiwał nas coraz pozytywniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę Tobie tego również :) Mam nadzieję, że tak się stanie ...

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)