niedziela, 6 lipca 2014

"Coraz mniej olśnień" jako polski ewenement!

Pewnie wielu z Was nie słyszało o utworze napisanym przez świetną i humorystyczną pisarkę Ałbenę Grabowską Grzyb. Dzięki samej autorce mogłem zapoznać się z jej twórczością za co ogromnie dziękuję!


Książka opowiada historię trzech kobiet: Leny, Marii i Aliny. Od razu mogę przysiąc, że na pewno, któraś z nich wpadnie wam do gustu i bardzo zaprzyjaźnicie się z tym bohaterem ;)
Na pozór historię tych trzech postaci wydają się zupełnie odmienne i nie mające żadnego powiązania. Jak się okazuję zaczynamy z każdym rozdziałem dostrzegać jakieś powiązanie. Dzięki temu, nie możemy oderwać się od tekstu tylko chcemy wiedzieć jak ta historia połączy te osoby.
Nazwałem tę książkę "polskim ewenementem". Dlaczego?
Pierwszy raz spotkałem się z polską literaturą gdzie nie było wplątania w czasy wojny. Bardzo mnie to cieszy ponieważ nie chciałbym aby Nasz kraj był kojarzony pod aspektem literatury wojennej. Naprawdę to wielkie zaskoczenie i zadowolenie wzbudziło we mnie ogrom satysfakcji, że to właśnie ja jestem jednym z niewielu, który tę książkę przeczytał i może podziwiać ją u siebie na półce.

Książka mogłaby uchodzić za literaturę kobiecą jednak nie można przydzielić jej do tego gatunku. Myślę, że nie jestem jedynym facetem, któremu spodoba się ta powieść jak i bohaterka Lena ;) To taka osoba, która zainteresuję każdego mężczyznę i wzbudzi w nim radość, a także wielkie pożądanie.

Historia jest opisana bardzo ciekawie, koniec jest tak zaskakujący, że nie można na początku uwierzyć w to co się przeczytało. Takie książki lubię najbardziej, kiedy pozostawiają po sobie ślad i nie dają o sobie zapomnieć. Takie właśnie są Olśnienia Ałbeny Grabowskiej Grzyb.     POZDRAWIAM

Książka bierze udział w wyzwaniu klucznik w aż dwóch kategoriach ;)

9 komentarzy:

  1. gratuluję kochanie współpracy i ciekawej recenzji

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem właśnie w trakcie czytania "Olśnień" - i już nie mogę doczekać się tego zaskakującego zakończenia :). Ciekawa jestem, czy dla mnie będzie równie zaskakujące - bo swoje typy mam :)
    Nie napiszę tu jak oceniam książkę - wkrótce wszyscy dowiedzą się o tym w mojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mojemu Kochanemu ,mądremu wnukowi z okazji ukończenia 18 lat ,życzę samych sukcesów.Babcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, a teraz nie wiem o niej myśleć ;)
    http://wyznania-czytelniczki.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pożyczam wszystkim znajomym, wszyscy są książką zachwyceni:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)