niedziela, 18 maja 2014

Jakim jestem czytelnikiem?

Szczerze mówiąc nie spotkałem się wcześniej z tego typu wyzwaniem. Słyszałem tylko o LBA. Zaczęła mnie to nawet nudzić, aż tu naglę zostałem zaproszony do zabawy pt"Jakim jestem czytelnikiem" przez jeden z moich ulubionych blogów czyli: recenzje ami. Postaram się w tym poście zobrazować Wam moje podejście do czytania jak i dziwne przyzwyczajenia czy też zasady jakie stosuję w związku z książkami.
A więc tak:

*Czytam często lecz nie mogę powiedzieć, że codziennie ponieważ nie zawsze starcza mi czasu. Jest tez tak, że po prostu nie mam weny i mimo chęci przeczytania jakiejś książki nie  mogę się na niej skupić więc odkładam ją z powrotem na półkę.
*Uwielbiam chodzić po księgarniach choć wiem, że to w moim przypadku niebezpieczne ;) tym bardziej, że zawsze w portfelu wygrzebałbym pieniądze przynajmniej na jedną książkę. Potrafię wydać nawet ostatnią gotówkę tylko dlatego, że znalazłem ciekawą książkę.
*Nigdy nie zabieram do księgarni kogoś z moich znajomych. Dlaczego? dlatego, że nie mam tak obłąkanych przez książki znajomych i gdybym wybrał się do księgarni ze znajomym to nie wytrzymałby długo, a ja mogę spędzić z książkami nawet dwie godziny;)
*Nie mogę przełamać się do starych, używanych, przeczytanych już książek. Lubię mieć nowe, nie otwierane, pachnące nowością;) To sprawia mi najlepszą radość. Raz jednak pożyczyłem książkę z biblioteki i po prostu jej nie oddałem, bo bardzo się mnie spodobała(ale ciiii) nikt nie musi o tym wiedzieć hahaha, a w szczególności biblioteka!
* Lubię również zbierać zakładki. Mam ich około 30! Kupuję je jak jestem na jakimś wyjeździe. Np z Gdańska, Gdyni, Sopotu, Poznania itp ;) Najlepsze jest jednak to, że nie zawsze korzystam z zakładki gdy czytam. Używam jakiejś kartki, ołówka i innych dziwacznych rzeczy hahah
*Podoba mnie się gdy po przeczytaniu widzę zagięty grzbiet. To oznacza, że książka została przeczytana. Obrazuję mi to, że tylko ja ją przeczytałem i jest taka moja! ;) Może to dziwne ale pewnie nie tylko ja takie coś mam :D
* Nienawidzę  elektronicznych książek. Dla mnie jest to jakieś przekleństwo!
Liczy się tylko pachnąca kartka i przewracanie stron.
*Bardzo lubię książki o charakterze thrillera psychologicznego, kryminału, horroru.
Najlepiej gdy głównym elementem jest szpital psychiatryczny! Uwieeeeelbiam ;)
*Książkę należy mieć zawsze przy sobie. Zawsze! Nigdy nie wiadomo co Cię czeka. Może zepsuć się autobus i znajdziesz czas na przeczytanie kilku stron cudownej lekturki;)

Dziękuję bardzo za nominację. Fajnie było powiedzieć coś o swoim uzależnieniu ;) Mam nadzieję, że osoby, które nominuję będą również zadowolone.
Ja nominuję blogi, które bardzo lubię i jestem ciekaw jakie podejście mają osoby, które go prowadzą ;)
http://www.recenzencki.pl/
http://ksiazkiprzykawie.blogspot.com/
http://moj-ksiegozbior.blogspot.com/
http://zzastronic.blogspot.com/
http://beauty-little-moment.blogspot.com/
http://cudownyswiatksiazek3.blogspot.com/
http://lotta-kronika-pachnacych-kartek.blogspot.com/
http://kronikachomika.blogspot.com/


Swoje odpowiedzi możecie zamieścić na swoim blogu jak i w komentarzu pod tym postem ;)
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi ! ;)

21 komentarzy:

  1. Osz Ty złodzieju książkowy!!! Ale przyznam się, że też nieraz miałam ochotę zostawić sobie jakąś książkę :D Też lubię nowe książki, ale bardzo lubię wypożyczać z biblioteki, niektóre mają już jakby swoją duszę, którą "uzbierały" przechodząc z rąk do rąk, czasem można znaleźć w nich ciekawe liściki do następnych czytelników, sporządzone leciutko ołóweczkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto by pomyślałe, że można być złodziejem książkowym ;) Na szczęście jest to niska szkodliwość społeczna hahahahha raczej mnie nie zamkną za to przewinienie ;)

      Usuń
  2. Hej, to widzę, że jesteś całkowitym moim przeciwieństwem jeżeli chodzi o czytanie książek... :D Ja muszę przynajmniej "1 stronę" przeczytać dziennie, bo by mi to nie dało spokoju... to już jest uzależnienie :D
    Lubię też książki z biblioteki, szczególnie te stare, bo można w nich ciekawe rzeczy znaleźć! Fajna jest też świadomość, że ktoś inny czytał tą samą książkę. Nie ma też dla mnie znaczenia w jakiej formie daną powieść przeczytam... choć lubię mieć własne egzemplarze! Jednak często czytam też ebooki... Jak widzisz totalne przeciwieństwo, choć ja także lubię siedzieć w księgarni i używać różnych " rzeczy" jako zakładki :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby same przeciwieństwa ale jednak coś nas łączy hahahaha miłość do książek :D

      Usuń
  3. Ja też uwielbiam chodzić po księgarniach. To cudowne uczucie widzieć w koło tyle książek, ale kupuję ostatnio jedynie przez internet, bo jest sporo taniej i wtedy mogę kupić więcej :-P
    Ja mam ze znajomymi dokładnie to samo! zazwyczaj kiedy jesteśmy razem w galerii znajomi idą na lody a ja mam spokój w księgarni :-) i nie muszę słuchać ciągłego "idziemy już?" :-P
    Mi jakoś nie robi różnicy nowa czy używana. ważne że książka :-P Ostatnio kupuję na allegro i udaje mi się czasem znaleźć w śmiesznej cenie książę czytaną ale bez jakichkolwiek śladów używania :-) Gdybym sama miała sprzedawać tak książki (czego nigdy nie zrobię) klienci byli by na pewno zadowoleni bo po moich książkach nie da się poznać czy były czytane czy nie ;-)
    Ja z kolei nie lubię zgiętych grzbietów. To tak jakbym złamała książce kręgosłup :-( (to był tak w ogóle tekst z książki {"Atramentowe serce}, ale cii :-P)
    Odnośnie ebooków się zgadzam- paskudztwo! faktura kartek, szelest stron, zapach farby... To jest to :-P

    Post u mnie już niedawno powstał więc nie będę tworzyć kolejnego ale zapraszam do przeczytania tego sprzed dwóch tygodni ;-)
    http://beauty-little-moment.blogspot.com/2014/05/jakim-jestem-czytelnikiem.html

    Pozdrawiam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź mimo wcześniejszych ;)

      Usuń
  4. Tak jak Ty uwielbiam nowe , papierowe książki . Czytanie na komputerze to dla mnie horror .. Jak fajnie ,że lubisz thrillery psychologiczne <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och dziękuję za nominację, postaram się w tym tyg wziąć udział w zabawie, choć z czasem u mnie teraz ciężko, co z resztą widać po moim blogu:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominacja Ciebie jak i Twojego bloga to czysta przyjemność ;)

      Usuń
  6. Też uważam, że e-booki nie dorównują papierowym wydaniom ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. bo trzeba czytać z przyjemności nie z musu ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo się cieszę, że wziąłeś udział w zabawie i że dało Ci to wielką frajdę :)
    Mi również podoba się ta zabawa, bo można opowiedzieć o sobie i przekonać się, że jest wiele innych podobnych osób ;)
    Również uwielbiam odwiedzać księgarnie, ale głównie po to by pooglądać książki bo tak naprawdę w księgarni nie pamiętam kiedy coś kupiłam ;p Po prostu to przez ceny, które jak wiesz są zaskakujące w księgarniach stacjonarnych i opłaca się jedynie kupować na wyprzedażach bądź sezonowych promocjach :)
    Dostrzegam pomiędzy nami podobieństwo odnośnie starych książek, również raczej wole te nowe ;) Które będę miała możliwośc dotykać po raz pierwszy... to taki magiczny moment ;)
    I również lubie motyw szpitala psychiatrycznego i wolę papierowe książki od e-booków. Ale nie zaginam grzbietów, jeżeli się da, bo sa różne wydania ;)
    Jeszcze raz dziękuję za przyłączenie się do zabawy i tak miłe słowa odnośnie mojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za nominację. Wielką radość sprawiłaś mi! <3

      Usuń
  9. Witaj. Twój blog jest już na liście blogów, które zgłosiły się na konkurs Blog Miesiąca Maj i można na niego głosować! Głosy należy oddawać w ankiecie na http://poland-tree.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Możesz mi polecić jakieś thrillery ze szpitalem psychiatrycznym w roli głównej?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam właśnie bardzo rzadko na taki trafię ale ostatnio spodobała mnie się recenzja "Tonąca dziewczyna" Wygląda na dobrą i to bardzo :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)