poniedziałek, 21 kwietnia 2014

"Zbłocona" jako kobieta sukcesu

Witajcie. W tym świątecznym dniu zajmę się książką pt"Zbłocona" autorstwa Joyce Carol Oates. Jest to powieść psychologiczna i zawiera wiele złotych myśli. Czy pozostanie ona w mojej pamięci? Czy autorka świetnie poradziła sobie z jej napisaniem? Odpowiedzi znajdziecie poniżej ;)

Głowna bohaterka Meredith gdy była małą dziewczynką została wrzucona przez matkę do błota nad brzegiem rzeki. Jak dowiadujemy się później miało to oznaczać obrzęd w stylu oddania w ofierze. Dziewczynka jednak nie umarła. Pewien człowiek uratował ją. Od tej pory zaczęła poznawać i dostrzegać wszystkie życiowe wady. Każdy rozdział dotyczy na przemian : głównej bohaterki jako małego dziecka oraz dorosłej już kobiety na stanowisku rektora amerykańskiej uczelni.

Gdy jest małą dziewczynką wszyscy w około użalają się nad nią, chcą dla niej jak najlepiej. Jednak gdy staje się samodzielna życie nie jest już takie kolorowe. Mimo, że jest uważana za kobietę sukcesu, nie jest wystarczająco szczęśliwa.
"Tragedia przebrana za farsę. A my wszyscy w tej farsie gramy".
Nie jest zadowolona ze swojego życia. Cały czas spotyka ją coś co powoduję cierpienie, złość, rozpacz...
"Żyj samotnie, a nie przestaniesz myśleć. Twój mózg się nie wyłączy"
Zbłocona jest w związku gdzie nie jest osobą dominującą. Pozwala aby to właśnie mężczyzna rządził jej życiem co w efekcie powoduję wszelkiego rodzaju załamania. Jej stan z każdą chwilą pogarsza się. Wszyscy w około niej zaczynają to odczuwać. Jak myślicie. Czy zdobędzie się na odwagę, żeby postawić się, życiowym barierom oraz uczuciowej farsie?
Myślę, że autorka poradziła sobie z napisaniem tej książki. Proszę tylko pamiętać. Jeżeli oczekujecie akcji to nie znajdziecie jej zbyt wiele. Została ona napisana pod kątem psychologii filozoficznej więc jeżeli takiej właśnie lektury szukacie to na pewno Wam się spodoba. Szybko utożsamicie się z główną bohaterką dzięki czemu łatwiej wgłębicie się w jej odczucia. Książka obdarowuję nas 447 stronami głębszej psychologii oraz pokazuję ciemna stronę wysoko postawionej osoby z przerażającą przeszłością.

Oceniam tę powieść na 6/10. Dlaczego taka ocena? Ponieważ spodziewałem się akcji a jej nie zastałem. Książka nie jest dla wszystkich. Polecam ją osobom, które uwielbiają psychologię oraz filozofię.
Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie i życzę udanej lektury ;)

Książka przeczytana dzięki wydawnictwu "Świat książki"
Bierze ona udział w wyzwaniu "Klucznik"



20 komentarzy:

  1. uhu. jakie zmiany tutaj u Ciebie :) zdecydowanie na plus! podoba mi się obecny szablon - nieprzesycony zbędnymi udziwnieniami ;)
    co do książki to jestem jej bardzo ciekawa ponieważ cenię sobie psychologiczne aspekty i jestem niemal pewna, że ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Jeżeli lubisz psychologię to książka jak najbardziej dla Ciebie ;)

      Usuń
  2. Nie dla mnie niestety. Ale znam osoby, którym by się ta książka podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mogłabyś polecić byłbym bardzo wdzięczny ;)

      Usuń
  3. Zapowiada się interesująca. Chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oates nigdy nie pisze łatwo, jej książki wymagają skupienia i cierpliwości :) Mnie recenzja zachęciła, kiedyś pewnie sięgnę - mam zresztą bardzo dużo tytułów z serii Mistrzowie Prozy ze Świata Książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie pisze łatwo. Ciężko się czyta jeżeli nie spotykało się wcześniej podobnego gatunku. Bardzo się cieszę, że zachęciła Cię moja recenzja. Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  5. Nie moja klimaty... no i przeciętna ocena. ;)
    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. "książka zawiera wiele sentencji" ?!, "polecam osobą", "w okół" - czy ktoś kto nie umie pisać, potrafi czytać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że niektórzy mogą być zbulwersowani tymi recenzjami i takimi błędami. Umiem pisać ale niestety nie mam za dużo czasu żeby to poprawiać. Wiadomo też, że czasami człowiek przez pomyłkę zrobi tak banalne błędy. Ludziom jednak się to podoba. Czytają, komentują, a ja jestem szczęśliwy. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Nie będę powtarzać błędów jakie występują w Twoim tekście, bo ktos już to zrobił przede mną. Jednak masz czas by odpisać na komentarze, a tak rażących błędów nie poprawisz? Zero szacunku dla czytelnika, którego kłują w oczy Twoje kwiatki. Ludzie komentują, bo wszyscy chca sie podlizywac. Nie wiesz tego? Dodam tylko, że Oates jest moją ulubioną autorką i boli mnie to wyjątkowo jak tak sponiewierałeś jej książkę tak słabą recenzją.

      Usuń
    3. Znalazłem czas więc poprawiłem te błędy. Wiem, że moja pisownia nie należy do najwyższych lotów. Staram się popełniać coraz mniej błędów co widać po pierwszych moich postach. Stworzyłem ten blog właśnie po to, aby podszkolić się z językiem. Myślę, że mimo wszystko jest coraz lepiej. Strona nie istnieje jeszcze rok, a ja już widzę efekty mojej pracy. Jak najbardziej dziękuję za twoją opinię ponieważ one dają mi wielką motywację. Wiem, że wiele ludzi słodzi mnie jak i mojego bloga. Cóż tego nie zatrzymamy. Włączyłem opcję komentowania przez wszystkich żeby każdy mógł się wypowiedzieć nawet anonimowo ale napisał mi co tak naprawdę o tym myśli. Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  7. Zdecydowanie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie mimo wszystko

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie dla mnie...

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest świetna, bardzo dobrze napisana książka.
    Świetny język, temat.
    Napisałeś, ze nie czyta się łatwo. Nie zgadzam się z tym.
    Oczywiście, ze względu na temat, to nie jest łatwa książka, ale mnie czytało się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. I bardzo mnie to cieszy ;) Możliwe, że jeszcze nie dojrzałem do tej ksiażki. Sam nie wiem . Napisałem po prostu jak jest ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)