niedziela, 30 marca 2014

Wyspa tajemnic(film)

Witajcie serdecznie. W dzisiejszy słoneczny dzień postanowiłem zająć się recenzją filmu, który ostatnio obejrzałem na pewnej stacji telewizyjnej. Czy faktycznie wyspa, o której mówi tytuł, jest tajemnicza? Czy film godny jest tak wysokiej oceny na " www.filmweb.pl " ?Zachęcam do przeczytania mojej recenzji.

gatunek:       Dramat,Thriller
produkcja:    USA
premiera:     26 marca 2010 (Polska), 13 lutego 2010 (świat)
reżyseria:     Martin Scorsese
scenariusz:   Laeta Kalogridis

Szeryf federalny Daniels stara się dowiedzieć, jakim sposobem z zamkniętej celi w pilnie strzeżonym szpitalu dla chorych psychicznie przestępców zniknęła pacjentka.

Film, który dzisiaj Wam przedstawiam jest mieszanką psychologicznego thrillera i dramatu więziennego. To co zrobił reżyser jest nie lada wyzwaniem. Okazuję się jednak, że dla niego nie! Wyszło mu coś świetnego, coś o czym pamięta się długo. Nie ma co się oszukiwać, gdy Leonardo DiCaprio gra w jakimś filmie musi to byś światowe wydarzenie. Nie myliłem się.

Na początku filmu Daniels(DiCaprio) przypływa na wyspę gdzie czeka na niego nie lada wyzwanie. Śladów po uciekinierce nie ma. Wygląda to tak jakby rozpuściła się w więziennej celi. Po długich poszukiwaniach w końcu mężczyzna znajduję kartkę w jej celi. To co tam jest napisane nie wnosi nic nowego do sprawy, pogrąża tylko detektywa co ona miała na myśli. Wszystko byłoby ok gdyby nie to co wydarzyło się na końcu filmu. Przez cały seans mieliśmy wrażenie, że odnajdzie uciekiniera lub coś w tym kierunku. Było jednak zupełnie inaczej. Zakończenie wbija nas w fotel i pozostawia na kilka minut a następnie wzbudza w Nas chęć dyskusji o co tak naprawdę chodziło. Jestem bardzo zadowolony, że miałem okazję obejrzeć ten film po raz kolejny i lepiej go zrozumieć. Przyniosło to niezły efekt. Jako, że miałem wtedy nie całe 15 lat to sami zrozumiecie co mam na myśli ;) Polecam ten film każdemu, kto lubi mocne kino psychologiczne ale także niezłą atmosferę grozy. Myślę, że film ten znajdując się na 42 miejscu w rankingu światowym, nie jest kwestią przypadku.
Jeżeli obejrzeliście ten film proszę o opinię. Jeżeli macie zamiar go obejrzeć również dajcie znać jakie macie odczucia. Każdy komentarz jest dla mnie ważny. Pozdrawiam

5 komentarzy:

  1. Jeden z moich absolutnie ulubionych filmów z Leonardo DiCaprio.
    Świetnie przemyślana i dopracowana fabuła.
    Zaskoczenie mnie zupełnie zaskoczyło. Za którymś razem z kolei, gdy się ten film ogląda już nie wciąga tak jak za pierwszym razem (bo znamy końcówkę)
    I jak myślisz? On cały czas wiedział, że to maskarada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że nie. Nie chciałbym za dużo zdradzać innym czytającym ale myślę, że po prostu nie pamiętał tego co się dzieję :)

      Usuń
  2. Byłem w kinie tuż po polskiej premierze. Bardzo pozytywne zaskoczenie, dorównuje książce, co przecież zdarza się raczej rzadko. Świetnie zagrane, rewelacyjnie nakręcone, no i ten klimacik... miodzio. Podobało mi się strasznie, a przecież byłem świadom fabularnego twista, który jest w finale! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety książki nie czytałem i strasznie żałuję. Powiem szczerze, że po obejrzeniu filmu nie byłbym pewnie już tak zadowolony lekturą :/

      Usuń
  3. Oglądałem już chyba z trzy razy :) uwielbiam filmy pełne niedopowiedzeń i przemyśleń skłaniających oglądającego do wytężenia makówki ;D bardzo bym chciał przeczytać książkę ;D
    Zapraszam do siebie: http://kamilczytaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)