poniedziałek, 24 marca 2014

"Posłaniec śmierci", czy tylko przeznaczenie?

Czas na kontynuację powieści Chuck'a Wendig'a pt"posłaniec śmierci".

Jest to utwór bardzo prosty i bezlitosny dla naszego umysłu. Mam tu na myśli oczywiście pozytywne rozpatrzenie lektury. Książka ta bardzo szybko zamyka Nas w swoim( i tu zaryzykuje stwierdzeniem) "dziwnym" i bardzo wulgarnie przedstawionym świecie jakiego jeszcze nie widzieliście.
W słowie "dziwny" mam na myśli nietypowy pogląd autora na otaczający świat zarówno głównej bohaterki jak i nasz. Nie szczędzi w słowach.  Wylewa na papier wszystkie przychodzące mu na myśl wyrazy, które nie należą do zbyt rozbudowanych leksykalnie. 
Mimo to, czytając je, nie drażni Nas ten język. Wręcz przeciwnie. Dzięki temu bardzo dobrze potrafimy wyobrazić sobie wewnętrzne odczucia bohatera. Od pierwszej do ostatniej strony, DZIEJE SIĘ. W cale w tym momencie nie wyolbrzymiam. Powieść należy do jak najbardziej udanych. Dla mnie kontynuacja jest chyba nawet lepsza co nie zdarza się zbyt często. 

W tej części jest walka mająca na celu oszukać przeznaczenie. Jak dowiecie się w książce, nie jest to łatwe, można powiedzieć, że prawie niemożliwe. Teraz tylko pozostaje postawić pytanie. Czy można wygrać ze śmiercią, która została już dawno zapisana? Na te i inne pytania otrzymacie odpowiedź w treści tej o to powieści. Mam nadzieję, że ta, jak i inna recenzja pomoże Wam w wyborze odpowiedniego utworu. 

Moja recenzja bierze udział w wyzwaniach tj:
* "Grunt to okładka" - marcowy motyw
* "Klucznik" - kolejna z serii 

22 komentarze:

  1. Super recenzja, zachęca do czytania :)
    Ogółem blog jest świetny, brakuje mi takich "typowo książkowych" blogów :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaję sie interesująca, ale trochę nie w moim stylu. Ciekawe stwierdzenie:( i tu zaryzykuje stwierdzeniem) "dziwnym" i bardzo wulgarnie przedstawionym świecie jakiego jeszcze nie widzieliście. Bardzo motywujące!
    http://dance-life-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahah powiem szczerze, że książka ta jest nad wyraz specyficzna dlatego opisać ją jest niezmiernie ciężko:(

      Usuń
  3. Może kiedyś przeczytam tę książke, bo też uwielbiam czytać :)
    http://monikaa-monikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy blog :) mało jest takich blogów, w których piszę się recenzje książek. Szczerze mnie zachęciłeś do czytania :) pozdrawiam i czekam na kolejny wpis :)
    P.s
    http://igrzyska-1.blogspot.com/
    Wpadniesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Piszesz w taki sposób, że chce się przeczytać książke. Pokazujesz swoje odczucia a nie tylko proste streszczenie :) Podaba mi się, oby tak dalej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Takie słowa są dla mnie niezwykłym wsparciem:)

      Usuń
  6. lubię słowo DZIWNA w opisach książek, sama takie właśnie wybieram i recenzuję, chyba skuszę się też na wyzwanie - tylko zrób inny baner :P np brązowy :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh. Rozumiem twoje zdanie na temat banera. Zrobiłem go w kolorze żółtym ponieważ kojarzy mnie się z czymś pozytywnym i uszczęśliwiającym. Własnie dlatego wybrałem najcieplejszy kolor świata :)

      Usuń
  7. Hmm. Muszę przyznać, że zaciekawiłeś mnie tą książką. Zapamiętam sobie ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm... Interesująca książka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam, gdzieś już o tej serii, ale język mnie odpycha, jednak może się jeszcze nad nią zastanowię, jeśli mówisz, że nie drażni, a nawet wpływa na korzyść :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. eh, szkoda że nie mam czasu teraz na żadne książki :< Zatrzymałam się w połowie "Gry anioła" i nie mogę ruszyć dalej bo matura :< (widzę że jesteś fanem Zafona). Ah, no i obserwuję, bo rihanna navy :P

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile wspólnych tematów :) Ja Gry Anioła jeszcze nie czytałem. No niestety matura na pewno nie pozwala się zadowolić lekturą :/ Pozdrawiam

      Usuń
  11. Dziękuję bardzo za miłe słowa i obserwację! (: W mojej głowie zrodził sieplan na kolejną wielką wyprawę, więc zapraszam do śledzenia! (: Pozdrawiam!

    realizuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć, na facebooku w grupie dla blogerów wkleiłaś swój link na bloga, masz może ochotę na wspólną obserwację?

    Daj znać ;) pozdrawiam ;* www.ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. /klucznik: +1 pkt za autor jest kolejna w serii ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)