niedziela, 2 marca 2014

Mimo niepełnosprawności - "Chce się żyć"

Dziś czas na książkę, która poruszyła i poruszy wiele ludzkich serc.
Nie spotkałem się z powieścią tak wzruszającą, a jednocześnie zabawną. Dla mnie, to co zrobił Maciej Pieprzyca jest godne podziwu! Nigdy nie przypuszczałem, że cierpienie można tak doskonale połączyć z humorem.

Człowiek z porażeniem mózgowym stara się osiągnąć coś co wydaję się niemożliwe, a mianowicie ZROZUMIENIE.
"Zostało mi po nim to, czego mnie nauczył: żebym się nie poddawał. I to, co zawsze powtarzał : dobrze jest"

Chce pokazać ludziom, że choroba ta nie musi równać się brakiem logicznego myślenia.
"Byłem czterokończynowo porażonym romantykiem. Wybuchłem wśród wrogów. Moje życie miało sens"

Wiele lat musiało minąć aby w końcu osiągnął swój cel. W trakcie książki dowiadujemy się co myśli osoba, która nie nie jest dostrzegana jako persona myśląca. Jest wiele humoru, który daje nam chwilę oddechu od całej tej historii. Czytając ją bardzo szybko związujemy się z głównym bohaterem Mateuszem, a nawet stawiamy się w jego sytuacji. To to daje książce tą niezwykłość. 
Często powtarzał on, że : "Cycki i gwiazdy to dwie najlepsze rzeczy, jakie stworzył Bóg"
Jak widać był w pełni sprawny umysłowo, dodatkowo myślący pozytywnie i dzięki temu, że rodzina odbierała go jako "ułomnego" zobaczył cycki, był światkiem wielu ważnych rozmów oraz miał możliwość we wszystkich tych zdarzeniach być obserwatorem.  
"Tego dnia zrozumiałem, że muszę coś ze sobą zrobić. Sam. Dłużej nie mogę czekać z założonymi rękami. Nawet jeśli samodzielnie nie daję rady założyć rąk"
W życiu również spotykało go wiele nieszczęść i rozterek miłosnych. Mimo to nie poddał się. Cały czas zastanawiał się dlaczego się taki urodził oraz czy jego życie ma sens. W końcu jednak go dostrzegł i tym mottem kierował się już do końca.

Książka napisana jest prostym językiem dzięki czemu może mieć wiele odbiorców. Młodszych jak i starszych. Oprócz tego jest to historia oparta na prawdziwych wydarzeniach co jeszcze bardziej nakłania do jej przeczytania. Mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu i będziecie zadowoleni z możliwości jej przeczytania. Pozdrawiam i proszę o swoje opinie na temat tej książki w komentarzach.



Książka bierze udział w wyzwaniu "grunt to okładka" Zapraszam do wzięcia udziału :)
http://sylwuch.blogspot.com/2014/03/podsumowanie-lutowej-edycji-grunt-to.html?showComment=1394051390180#c8927905802087773096





19 komentarzy:

  1. Moja znajoma z roku ma tę książkę i była nią bardzo... poruszona. Chyba muszę w końcu od niej pożyczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwi mnie sytuacja twojej koleżanki ;) A ty jak najbardziej, Musisz ją przeczytać.

      Usuń
  2. Twoja recenzja na temat tej książki jest interesująca i na pewno po nia sięgnę.Po pierwsze często ułomność fizyczna kojarzy nam się z ułomnością umysłową,a po drugie jak mniemam mozemy choć trochę wejść w świat dla nas niedostępny i choc trochę go zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego Właśnie tak wysoka ocena tej książki :)

      Usuń
  3. Recenzja jest świetna, bardzo zachęca do przeczytania książki. Niestety zaczyna się szkoła, coraz mniej czasu, mimo tego, postaram się go znaleźć w weekend i sięgnę po książkę, dzięki twojej recenzji zaciekawiła mnie, nigdy też wcześniej o niej nie słyszałem. Dzięki.

    jeśli masz wolną chwilę zapraszam do siebie, jeśli możesz poklikaj w linki do ubrań lub banery. Każdy komentarz, obserwacja również mile widziana (nie bawię się w obs za obs!)
    http://chmielublog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że warto przeczytać tę książkę, będę o niej pamiętać

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa recenzja, bardzo mnie zachęciła i to jak. Mam ochotę ją od razu przeczytać !
    + zapraszam do konkursu do wygrania zestaw pomadek(baby lips)
    http://lifemizip.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to możliwe, że jeszcze nigdy u Ciebie nie byłam?
    Bardzo ciekawa książka, prawdziwa mocna tematyka, takie lubię. Jak będe miała okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dobrze się stało z powodu znalezienia przez Ciebie tego bloga ;)

      Usuń
    2. http://pozytywniezaczytany.blogspot.com/2014/04/wyzwanie-autorskie-czytam-gatunkami.html widziałeś?

      Usuń
    3. Nie widziałem tego :O No cóż, trudno nic z tym nie zrobię :( Jednak pociesza mnie fakt ,ze byłem pierwszy ;)

      Usuń
  7. Myślę, że ta książka poturbuje mnie emocjonalnie

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawy blog. Zapraszam do obserwacji na pewno się odwdzięczę;*
    http://love-little-berry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam w kinie na tym filmie i jest genialny ;) Nie wiedziałam o tym, że książka również została napisana. Myślę, że przeczytam ją w najbliższym czasie. + dodaję do obserowowanych ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)