czwartek, 16 stycznia 2014

Inne zasady lata

Dziś zajmę się recenzja książki "Inne zasady lata", którą wygrałem w konkursie na moim jednym z ulubionych blogów:)Książkę otrzymałem nową, prosto z wydawnictwa dlatego bardzo zachęcam do zaglądania na niego :http://sylwuch.blogspot.com/

Przejdźmy zatem do lektury!

Gdy pierwszy raz zobaczyłem te książkę i recenzję Michała Piróga postanowiłem sobie ja kupić. Prędzej czy później. Jak się okazało wziąłem udział w konkursie i wygrałem więc byłem niezmiernie zaskoczony i szczęśliwy.
Książka mówi o homoseksualiźmie więc zanim sięgniecie po książkę to zastanówcie się czy chcecie wgłębiać się w ich świat. Ja postanowiłem, że przeczytam i tak właśnie zrobiłem.
Mowa tutaj o dwóch nastolatkach, którzy zostają przyjaciółmi. Jeden jest otwarty i nie wstydzi się siebie. Drugi jednak jest jego przeciwieństwem. Wstydzi się rozmawiać z rodzicami o swoich sprawach sercowych, dorastaniu i spostrzegania świata przez pryzmat młodego chłopaka wkraczającego w dorosłość. To co dzieję się w tej książce po prostu zwala z nóg. Na pierwszych stronach zapoznajemy się z głównym bohaterem czyli Arystotelesem. Następnie historia szybko nabiera tempa i zaczynamy zagłębiać się w pełnej miłości, tęsknoty, uczuć, smutku i zrozumieniu lekturze. W tym utworze znajdziemy wiele zaskakujących ale zarazem pouczających zdarzeń, które mam nadzieję zmienią pogląd na rzeczywistość jaka nas otacza. To jest smutne, że nasze społeczeństwo jest tak ograniczone :/ Wiem tylko, że książka ta z powodzeniem powinna trafić na listy lektur obowiązkowych co spowodowałoby otwarcie młodych mieszczan naszego jak i innych państw na różne poglądy(przynajmniej mam taką nadzieję).

Teraz czas na kilka cytatów które dają do myślenia:
"Problem z moim życiem polegał na tym, że było pomysłem kogoś innego"
"Kiedy byłem chłopcem, budziłem się, myśląc, że świat się kończy"
"Musisz pozwolić upaść temu, co chce upaść"
"Są takie słowa, których nigdy nie nauczę się literować"
"Jedną z tajemnic wszechświata było to, że nasz instynkt był czasem silniejszy od rozumu"

Myślę, że na tym pora zakończyć recenzję ponieważ jeszcze parę słów i zacznę opowiadać całą historię. Tego jednak nie chcę dlatego namawiam wręcz do kupna tej książki i życzę udanej lektury. Pozdrawiam serdecznie :)

10 komentarzy:

  1. zgadzam się z tym, że nasze społeczeństwo jest ograniczone i zacofane. żyjemy w takich czasach gdzie wszystko jest możliwe, a krytykowanie takich osób jest wręcz przykre. owszem mamy prawo tego nie tolerować, mieć w tym temacie własne zdanie, ale nie mamy prawa ingerować w czyjeś życie na tyle by móc naśmiewać się i poniżać takich spraw, których oni sobie sami nie wybrali.

    OdpowiedzUsuń
  2. tolerancja _to coś, co ludziom jest zawsze ciężko zaakceptować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że książka przypadła Ci do gustu. Bardzo dziękuję za miłe słowa na początku Twojej opinii. :) "Inne zasady lata" to piękna historia młodych ludzi, którą powinno poznać szersze grono osób...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą w 100 % :) I nie ma za co dziękować. To czysta przyjemność :P

      Usuń
  4. Świetny blog, design i posty! ; 3

    Zapraszam do siebie : )
    www.caramellovee.blogspot.com <--- Obserwacja = Obserwacja. Zacznij jak coś ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu :D http://heysari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostałeś :P Już się w to nie bawię ale dziękuję.

      Usuń
  6. Bardzo fajny blog, ciekawe recenzje :D
    Zapraszam również do siebie: http://books-are-future.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)