poniedziałek, 30 grudnia 2013

Anioły i Demony (film, porównanie)

Jako pierwszy film do opisania oraz porównania  wybrałem właśnie Anioły i Demony.
Najpierw zajmiemy się recenzją filmu, więc tak:

Gatunek:     Thriller
Produkcja:   USA
Reżyseria:   Ron Howard
Scenariusz:  Akiva Goldsman, David Koepp

Krótki opis:

Ekranizacja powieści Dana Browna. Profesor uniwersytetu Harvarda Robert Langdon trafia na trop wielowiekowego bractwa znanego pod nazwą Iluminaci. Szczegółowy opis znajdziecie tutaj.


Najpierw przeczytałem książkę, później zaś obejrzałem film (recenzja książki tutaj). Film jak najbardziej udany. Wiele w nim emocji oraz nauki. Niestety największą dla mnie wadą było to, iż w książce szybko wgłębiamy się w historie. W filmie jednak bardzo długo to trwa. Przykro mnie to stwierdzić ale nawet zaczął mnie nudzić w pewnym momencie. W drugiej połowie filmu zaczęła się dziać akcja. Gdy już się rozpoczęła to trwała tak do samego końca i to było super. Nie można było się oderwać od oglądania. Jak wiadomo w większości przypadkach(jak i nie we wszystkich) książka jest lepsza od filmu dlatego nie warto o tym pisać bo wszyscy zaczytani zdają sobie z tego sprawę. Dla tych, którzy jednak nie czytają książek i są tutaj tylko dla oceny filmów powiem, że film jak najbardziej polecam. Jest nie dość, że naukowy to jeszcze wiele w niej sensacji :)
W książce historia była na pewno bardziej rozwinięta, było w niej więcej emocji niż podczas oglądania filmu. Jak wiadomo to co w filmie trwało 5 min w książce zajmowało jakieś 10-20 stron dlatego nie można oczekiwać tego samego od.Podczas ekranizacji nie zwracamy uwagi na szczegóły albo nawet nie zdążamy ponieważ kamera zmienia położenie tak szybko, że nie da rady zdążyć. W związku z tym nie czujemy się jak byśmy byli świadkami całego zdarzenia, które miało miejsce:/ Wszystkich maniaków oglądania filmów chciałbym bardzo zachęcić do przeczytania książki. Anioły i Demony były pierwszą przeze mnie przeczytaną dlatego wiem, że jeżeli ja dałem radę to wy też dacie :) Pozdrawiam was i życzę udanej lektury i seansu.:)

7 komentarzy:

  1. Czytałam ksiązkę i widziałam film. Ani to,ani to nie zrobiło na mnie wielkiego wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu usuwasz komentarze? Boisz sie prawdy o tym zE jesteś nie w porządku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. enoug po prostu dla mnie żałosne jest twoje zachowanie. To, że twój blog ma szablon prosty i jest w jasnych kolorach nie świadczy o tym, że od ciebie jak ty to napisałaś "zgapiłem" Wystarczy, że obejrzysz parę blogów i zobaczysz, że wygląd się powtarza dlatego nie wiem w czym problem. A to, że niby zgapiłem z twojego bloga od A do Z do jest nie prawda. Po pierwsze nie zaglądałem bardzo długo do Ciebie a po drugie na pewno nie mamy takich samych gadżetów i aplikacji. Co do tego to już jest dużo. Więc pozdrawiam Cię i proszę o nie denerwowanie się ponieważ takie zachowanie nie ma sensu:)

      Usuń
  3. Leciało nie dawno, bodajże na Polsacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze pamiętasz :) stąd ten post jako pierwszy :)

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)