czwartek, 21 listopada 2013

Książę Parnasu








Po raz kolejny spotykam się z jego twórczością . Tym razem nie jest to książka tylko opowiadanie.Jest to bardzo krótki utwór o bardzo urozmaiconym języku. Gdy ją otworzyłem i przeczytałem pierwsze 10 stron troszkę się przeraziłem . Nie skupiłem się aż tak aby wszystko zrozumieć . Miałem mętlik w głowie i zadawałem sobie pytanie : Co to jest , O co tu chodzi ! Jednak po przeczytaniu kolejnych stron automatycznie zagłębiłem się w tym utworze . Po szybkim przeczytaniu (zaledwie 60 stron) cały czas ciągnie mnie do ponownego jej przeczytania . Jestem bardzo wściekły na siebie ,że nie zrozumiałem pierwszych stron dlatego po skończeniu książki "Inferno" siadam do niej z powrotem i postaram się wszystko zrozumieć a w szczególności początek :) Sednem tej powieści jest historia o miłości ale nie tylko do drugiej osoby . Chodzi tu o coś co nikt by się nie spodziewał od razu . A mianowicie do pisania książek . Bohater opowieści jest wstanie oddać i zrobić wszystko aby zdołać napisać powieść najlepszą jaka kiedykolwiek była . Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tego typu historią . Jest ona po prostu piękna ! Mam nadzieje ,że nie tylko mnie się tak podoba . Oprócz tego powieść zawiera wiele różnych sentencji życiowych oraz cytatów . Wszystko co najlepsze jest zawarte między tymi czerwonymi okładkami ,które niestety mnie by na pierwszy rzut oka nie skusiły . Kupiłem ją dlatego ponieważ brakowało mi tylko tej książki do zebrania całej kolekcji . Zgrzeszyłbym gdybym powiedział ,że żałuje kupna . Co co przeczytałem jakieś 3 godziny temu , dalej trzyma mnie na łańcuchu ,który ciągnie mnie do środka książki . Zafón moim zdaniem zasługuje na bardzo wielkie wyróżnienie za napisanie tego dzieła . Dlaczego dzieła ? Nigdy bym nie uwierzył ,że tak krótkie opowiadanie może tak wciągnąć a oprócz tego jeszcze nie pozwolić o sobie zapomnieć.
Teraz przedstawię wam ulubione fragmenty z książki :

"Piękno i wiedza to jedynie światło rozjaśniające ten nędzny padół ,który zmuszony jestem przemierzać"

"(...)nawet jeśli życie nie jest snem, to przynajmniej jest spektaklem,którym okrutny absurd opowieści snuje się zawsze pośród kulis,a między niebem a ziemią nie ma większej i skuteczniejszej zemsty niż wykuwanie słowo po słowie, piękna i przemyślności, by odnaleźć sens w bezsensie rzeczy".

Więcej nie podam ze względu na to ,że może zdradzić bardzo ważne szczegóły z treści, a tego na pewno byście nie chcieli :)
Pozdrawiam serdecznie , przepraszam za długa przerwę i życzę udanej lektury .

1 komentarz:

  1. Witam.
    Do całej kolekcji książek C.R.Zafona brakuje mi właśnie TEJ! Czy nie chciałbyś podzielić się tym dziełem i mi ją sprzedać? :) Bardzo mi zależy, a nigdzie nie można jej kupić.
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)