sobota, 23 listopada 2013

Inferno













Jako ,że to ostatnia wydana przez niego książka jak na razie , chciałbym ocenić wszystkie jego części po trochu ale z większą uwagą właśnie na Inferno . Dan Brown od kilkunastu lat zachwyca nas swoją osoba . Przede wszystkim jego książki takie jak : Kod Leonarda da Vinci oraz Anioły i Demony wywołały wielkie zamieszanie w kościołach. Doszły mnie nawet słuchy ,że jego książka została wpisana na czarną listę zakazanych utworów . Autor wykorzystuje w swoich książkach sporą wiedzę na tematy religijne , historyczne oraz różnego rodzaju symboliki w obrazach,pomnikach,katedrach itp. Jestem bardzo zadowolony ,że miałem możliwość przeczytać jego wszystkie książki . Brown to człowiek,który nie dość ,że zachwyca to jeszcze uczy nas wiele o otaczającym świecie . A teraz krótka notatka o każdej z części (nie chronologicznie):
-Anioły i Demony - mowa przede wszystkim o Iluminatach, kardynałach i Watykanie
-Kod Leonarda da Vinci - w tej części najwięcej uwagi poświęca Jezusowi , obrazie ostatniej wieczerzy
-Zaginiony Symbol - Waszyngton , Kapitol ,Masoni
-Zwodniczy Punkt - Lodowiec Arktyki ,Biały Dom,Mistyfikacja
-Cyfrowa Twierdza - matematyka ,liczby,symbolika liczb
-Inferno - Turcja,Florencja,Komedia Dantego

A więc Inferno jest to książka ,która zaraz po Aniołach i Demonach góruje. Historia głównego bohatera wciąga od samego początku , chcemy jak najszybciej rozwikłać zagadkę ,która ma miejsce .Kupiłem tę książkę w dniu premiery lecz dopiero niedawno miałem czas do niej zajrzeć . Autor jak zwykle mnie zaskoczył i wystawił mój mózg na próbę:)Po raz szósty już raz zachwycił mnie i co do tego nie mam żadnych zastrzeżeń. Szkoda  tylko ,ze Dan wydaje książki w tak długich odstępach czasu ale z drugiej strony to długie oczekiwanie na kolejną część tylko pobudza nasze pragnienia . Gdy już wyjdzie od razu lecimy do księgarni aby ją kupić.To jest coś pięknego. A teraz czas na cytaty :
"Człowiek musi przejść przez piekło, aby trafić do raju"
"Jam jest cieniem...
Wygnany pod ziemię muszę przemawiać do was z jej trzewi skazany na tułaczkę po tej jaskini, gdzie krwiste wody zbierają się w lagunie, w której nie przejrzały się gwiazdy.
To jednak mój raj...idealne łono dla mojego kruchego dziecka. Inferno"

Mam nadzieję ,że zachęciłem was swoją recenzją . Pomimo tego chciałbym dodać ,że książka jest na pierwszym miejscu najchętniej kupowanych bestsellerów :) Pozdrawiam .

2 komentarze:

  1. Nie miałam jeszcze okazji czytać 'Inferno'. Kiedyś złapałam za 'Kod...' jednak nie przebrnęłam. Może byłam za młoda? :) Mam zamiar jeszcze kiedyś powrócić do autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Tobie ,że możliwe . Może byłaś za młoda . Nie chce Cię obrażać ani nikogo ale człowiek musi dojrzeć do przeczytania tej książki . Nie każdy od dziecka interesuje się zagadkami , symbolami ... a co dopiero je zrozumieć :/ Moim zdanie powinnaś jeszcze raz spróbować . Pozdrawiam :))))

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)