sobota, 21 września 2013

W najciemniejszym kącie





Właśnie przeczytałem książkę Pani Elizabeth Haynes .
 Prawdę powiedziawszy nie słyszałem wcześniej o tej autorce gdyż nie gustuje w książkach o miłości . Jak się okazało ,TO NIE JEST       ROMANS! Jest to thriller nie tylko o miłości , zawiera wiele wątków a mianowicie o zemście , nienawiści , przemocy i zaburzeniach lękowych ,z którymi boryka się główna bohaterka . Zauważyłem na stronie "lubimyczytać.pl" ,że ma tylko 408 czytelników z czego tylko 67 osób ją przeczytało . Dziwi mnie to ponieważ jest to powieść na światowym poziomie ,który trzyma w napięciu od pierwszej strony po ostatnią . Nigdy nie spodziewałbym się zakończenia tego co przeczytałem . Jestem wstrząśnięty całą tą historią z tego względu iż nigdy nie myślałem do jakiego stanu może posunąć się człowiek w sytuacji z zaburzeniami psychicznymi . Nie spodziewałem się również takiego rozwoju sytuacji . Książka jest napisana w szczególny sposób . Zaczyta się od sprawy sądowej i również na niej kończy . Jednak role w sądzie się odmieniają . Jako rozdziały pojawiają się daty poszczególnych wydarzeń . Jest to przeplatane teraźniejszością z przeszłością . Według mnie jest to jak najbardziej udana forma ponieważ nie zaczynamy nudzić się jednym wątkiem ponieważ wkracza kolejny ,który znowu sprawia ,ze nie możemy się od niej oderwać . Książkę zauważyłem u mojej koleżanki i od razu zwróciła moją uwagę okładka ponieważ zawiera w sobie jakąś tajemnice i dzięki przeczytaniu można ja odkryć . Jak najszybciej starałem się ją kupić . Jestem jak najbardziej zadowolony z tego zakupu . Po pewnym czasie dowiedziałem się ,iż ta książka została wybrana przez mojej przyjaciółki chłopaka ,któremu spodobała się okładka i tytuł . I jak tu nie oceniać książki po okładce :) Miał racje . jest to cudowna opowieść . Mogę tylko powiedzieć ,że przeczytałem ją godzinę temu a jeszcze nie mogę się otrząsnąć . Przeczytałem ją w zaledwie 2 wieczory . Rzadko się zdarza aby aż tak się w nią zagłębić co doprowadza mnie do straty panowania nad czasem . Kończyłem czytać gdy już oczy mi nie wytrzymywały i musiałem skończyć bo powoli przestawałem wiedzieć co czytam . Nie mogłem później przestać myśleć co będzie dalej . Nie mogę uwierzyć w to ,że autorka napisała tylko jedną książkę . Napisała ją w 2011 r ale mam nadzieje ,że ukaże się kolejna o podobnej tematyce . Nie ma wiele tak wstrząsających thrillerów psychologicznych jak ten . Więc nic nie pozostało tylko czekać na rozwój autorki :) Jak najbardziej polecam tę książkę aby przeczytać ją i równie jak ja przeżyć te niesamowite chwilę .
Nie wiem czy powinienem ale przytoczę tu pewien fragment z książki ,który jak myślę zachęci więcej osób do jej przeczytania. Od razu uprzedzam ,ze niektóre momenty w tej książce są wulgarne i obrzydliwe ale tylko w taki sposób da się wyrazić przekaz tej powieści .
Przejdźmy zatem do fragmentu :

"Zajęczałam, śliskimi od krwi palcami , uczepiłam się nogi od stołu w jadalni i zacisnęłam powieki . Poczułam ,że znowu chwyta mnie za włosy odciąga od stołu (...)Z ciężkim westchnieniem opadł na sofę, dżinsy miał opuszczone do połowy ud , jego penis był twardy-jakby podniecało go oglądanie mnie upokorzonej i zakrwawionej . - Obciągnij mi - rozkazał .

Z tego fragmentu doskonale widać jak musi być wstrząsająca i straszna książka ,którą mam nadziej ,że będziecie mieli w swoich rękach . Ostrzegam jednak ,że ludzie o słabych nerwach nie powinni jej czytać bo jak wcześniej wspomniałem jest ona bardzo poruszająca , wręcz wstrętna i odrażająca swoją historią .
Także naprawdę zastanowić się czy jesteście gotowi to przeżyć. Jeżeli tak to nie czekajcie tylko kupujcie . Pozdrawiam i życzę udanej lektury . :)

6 komentarzy:

  1. Hm. Czytając recenzję i słowa 'gdyż nie gustuje w książkach o miłości' popatrzyłam na okładkę i pomyślałam 'TO JEST KSIĄŻKA O MIŁOŚCI?'. Kiedy później pojawiają się słowa, że to jednak nie romans sama do siebie mruknęłam 'Wiedziałam' :) Jednak książka zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga czytelniczko . Myślałem ,że jest to romans ze względu na to ,że głównym wątkiem w tej książce jest właśnie miłość . Myślałem ,że będzie to na zasadzie a on ją zdradza a ona nie daje rady . Takie były moje przypuszczenia . Jednak jak widać okazało się coś zupełnie innego :)

      Usuń
  2. Jestem gotowa się z nią zmierzyć, mam kilka książek w kolejce, ale jeśli uda mi się je przeczytać na pewno ferie spędzę z tą:D lubię książki, które potrafią wstrząsnąć czytelnikiem:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)