czwartek, 19 września 2013

Pałac Północy

        Na wstępie chciałbym bardzo Was przeprosić za brak udostępniania nowych postów . Na swoją obronę mogę tylko powiedzieć,że mój kochany internet ostatnio szwankuje :/ Dziś również nie jest dobrze więc połączyłem się z telefonem :) Bierzemy się zatem do pracy ...


Dziś opisze Wam książkę Carlosa . Mam jego wszystkie już książki oprócz "przewodnik po Barcelonie" ,który postaram sie mieć jak najszybciej . U mnie na półce jest zaliczana do wydania kieszonkowego . Bardzo łatwo się czyta, nie zajmuje miejsca i nie ma jak to w niektórych jest ,że ma małą czcionkę . Wszystko jest w jak najlepszym porządku :) Gdy spojrzymy na nią w sklepie i nie znamy tego autora możemy się na nią skusić ze względu na okładkę . Jest bardzo ładna i nawiązująca bardzo do tematu lektury . Oczywiście wasze zdania dot okładki możecie wyrazić w komentarzach :D Książki z tej serii nie trzeba czytać w jakiejś kolejności . Historie i bohaterowie są zupełnie inni . Ja jednak postanowiłem sięgnąć od pierwszej wydanej do ostatniej . Tak sobie postanowiłem .  Na pierwszych stronach ukazuje się "Nota od autora" . W każdej z tych części jest taka sama :) Od razu uprzedzam ,że książki te były pisane najbardziej pod kątem młodzieży lecz napisał w tej notce ,że starał się aby spodobała się nawet starszym czytelnikom . Już na początku opowieści dostrzegłem podobne zwroty i opisy poszczególnych sytuacji . Po prostu zwroty są takie same . Nie spodobało mi się to za bardzo ale w końcu to jest seria więc chyba nie ma co narzekać . Ogólnie czytając ją , po jakiś 40 stronach wiedziałem już mniej więcej jak to się skończy . Historia została napisana w prawie identyczny sposób tylko różniło się bohaterami i miejscem akcji . Nie przeczytałem jeszcze ostatniej książki z tej serii . Odnoszę wrażenie ,że ta kolejna również będzie taka sama ale to są tylko moje przypuszczenie . Co do treści to nie jest zła i nudna . Wręcz przeciwnie. Mimo tego co napisałem wcześniej książka jest ciekawa i wciągająca :) Jak zresztą każda tego autora powieść . Nie wiem czy jest lepszy autor w wiązaniu wątków od niego ale chyba nie . Wracając do środka książki . Jest to opowieść ,którą opowiada postać drugoplanowa . Co i jak i dlaczego akurat on dowiecie się sami jak przeczytacie . Nic zdradzać nie będę . Mam tylko nadzieje ,że się wam spodoba :) Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę udanej lekturki  :P

2 komentarze:

  1. Jak ja nie lubię Zafona... W głowie się to nie mieści po prostu. Próbowałam czytać Cień wiatru, tą serię... Ale jakoś nie dla mnie. Okładki są rzeczywiście cudowne, ale już nie daję się zwieść. Pisarz nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. na początku książki są nudne, ale później ten autor wprowadza nas w niesamowicie tajemniczy świat. Polecam, aby zmienić nastawienie i spróbować jednak po niego sięgnąć. ;)

    Pałac północy jeszcze przede mną, ale aktualnie jestem po " Marinie "

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)