środa, 21 sierpnia 2013

Książę Mgły











Rodzina Carverów (trójka dzieci, Max, Alicja, Irina, i ich rodzice) przeprowadza się w roku 1943 do małej osady rybackiej na wybrzeżu Atlantyku. Zamieszkuje w domu niegdyś należącym do rodziny Fleishmanów, których dziewięcioletni syn Jacob utonął w morzu. Od pierwszych dni dzieją się tutaj dziwne rzeczy; nocą w ogrodzie Max widzi posągi artystów cyrkowych. Dzieci poznają kilkunastoletniego Rolanda, od którego dowiadują się różnych ciekawostek o miasteczku i o zatopionym pod koniec pierwszej wojny statku. Poznają także dziadka Rolanda, latarnika Victora Kraya. To on opowie im o złym czarowniku, Księciu Mgły, który gotów jest spełnić każdą prośbę lub życzenie, ale w zamian żąda bardzo wiele. Coś, co dzieciom wydaje się jeszcze jedną miejscową legendą, szybko okazuje się zatrważającą prawdą.
Musiało upłynąć wiele lat, by Max zdołał wreszcie zapomnieć owe letnie dni, podczas których odkrył, niemal przypadkiem, istnienie magii.

Typowa książka na jeden dzień . Bardzo cienka i krótka powieść ale mająca w sobie wiele wątków. Jeden zainteresował mnie aż za bardzo i na końcu nie znalazłem na to odpowiedzi :( Gdy moja koleżanka to przeczytała to też mówiła ,że to ją zainteresowała i tez żadnej odpowiedzi nie znalazła . No niestety nic nie jest idealne jakby się mogło wydawać . Muszę powiedzieć ,że odniosłem wrażenie jakby większą uwagę poświęcał w tych trzech małych książkach na ere młodzieży a nie dorosłych . Można stwierdzić ,że nawet nie młodzieży tylko dzieci do 14 roku życia . Im by się pewnie to strasznie spodobało . Ja natomiast mam mieszane uczucia . Mam nadzieje jednak ,że inni mają lepsze wrażenia niż ja . Pozdrawiam serdecznie i życzę jak najbardziej udanej lektury . 

8 komentarzy:

  1. jestem już po tej książce , i z przykrością pytam CO Z TYM KOTEM ? :

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli masz dobre serce, to pomóż. Proszę, wejdź tutaj: http://ratowanieswiata.blogspot.com/2013/08/1943-uratujmy-wieczorynke-promocja.html i podpisz petycję. Tam znajdziesz więcej informacji na temat sprawy itp., proszę też o reklamy – np. na swoim blogu, FanPage czy gdziekolwiek indziej. Wierzę w Ciebie! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm... Zobaczę może przeczytam, i super i ciekawie piszesz Krzysztofie! Będę tutaj często wpadać. P.S Dodaj obserwatorów.

    welcome-to-the-black-parade1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje pierwsze spotkanie z Zafonem to własnie Książę Mgły. Pokochałam autora od pierwszych stron.
    Gdy dokupywałam kolejne jego pozycje musiały "odstać" swoje na półce abym mogła się nimi podelektować :) Jest ich tak mało. Dlatego Więzień Nieba stoi już chyba od roku na półce i czeka. Jest to ostatnia jego książka nieprzeczytana przeze mnie (oprócz Księcia Parnasu, którego nie mogę zdobyć).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że nie możesz znaleźć. Ja też nieźle się naszukałem tej książki. Jest ona dostępna tylko w zestawie z "Więzień nieba" . Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć i nacieszysz się tą chwilą ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)