wtorek, 6 sierpnia 2013

Kod Leonarda da Vinci


W Luwrze zostaje popełnione morderstwo. Jego ofiarą jest kustosz. Zwłoki zostają znalezione w pozycji przypominającej sławny rysunek witruwiański, na którym renesansowy artysta przedstawił idealne proporcje ludzkiego ciała. W zbrodnię zamieszany jest - według policji - profesor z Harvardu, znawca symboliki religijnej.
Sprawy komplikują się, gdyż umierający kustosz pozostawił szereg zagadek, które mają pomóc wskazać winnych tej zbrodni i trzech innych popełnionych tej nocy na wpływowych mieszkańcach Paryża. Ale mają też doprowadzić do czegoś znacznie bardziej istotnego. 

Na pewno każdy słyszał o tej książce . Wzbudziła wielkie zainteresowanie wśród osób wierzących jak i nie wierzących . Kościół nie zgodził się na publikacje książki ponieważ według ich zawiera ona błędne informacje na temat kościoła i samego Jezusa Chrystusa . Faktycznie ,w tej książce autor nie szczędził czasu ,energii i zapału aby dotrzeć do prawdy historycznej ,nawet jeśli ona nie była aż tak kryształowa i czysta jak pokazują to teraz obecni księża . Książka wywarła na mnie wielkie emocje . Głównym przekazem tej książki jest akcja lecz dużo bardziej zainteresowała mnie właśnie część religijna . Autor świetnie opisał każdy szczegół ,który napotkał na swojej drodze główny bohater . Nic tylko czytać :)

2 komentarze:

  1. Książka bestseller.Co do części religijnej również ją czytałam z zapartym tchem,jednak po lekturze szukając głębiej dowiedziałam się,że Dan Brown niemalże skopiował swe religijne wywody z innych powieści amerykańskich między innym z "Święty Graal,święta krew". Szperając jeszcze głębiej można znaleźć błędy jakie popełnił i zdarzenia,które zmienił po to by je dobrze sprzedać. Ta książka nie powinna być wyznacznikiem wiary,a czytelnik który ma ją przed oczami nie może jej posłusznie wierzyć i momentalnie odwracać się od wpojonych dogmatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą . Autor jak prawie każdy robi książkę aby się sprzedała . Też zauważyłem ,że parę wątków jest zmienionych ale dziękuje za poinformowanie mnie o skopiowaniu przez niego z innych opowieści . Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)