środa, 21 sierpnia 2013

Joyland







Student college’u, Devin Jones, zatrudnia się na okres wakacji w lunaparku, by zapomnieć o dziewczynie, która złamała mu serce. W momencie, kiedy wydaje mu się, że nic gorszego mu się już nie przytrafi, okaże się, że będzie zmuszony zmierzyć się z czymś dużo bardziej przerażającym niż myślał: brutalnym morderstwem sprzed kilku lat i losem umierającego dziecka, którego życie nie oszczędzało i któremu nie dane było doświadczyć uroków dzieciństwa. Wszystko to sprawi, że jego świat już nigdy nie będzie taki sam...

Przeczytałem tę książkę w niecałe 2 dni i powiem wam ,że jest świetnie napisana . Na stronie opisowej podają ,że to "Stephen King w szczytowej formie" . Musze się z tym zgodzić z tego względu ,iż od pierwszej do ostatniej strony byłem poddany tym emocją i wydarzeniom jakie miały tam miejsce . Niestety rozczarowałem się w momencie gdy nie doszedłem nawet do końca książki a już rozszyfrowałem koniec . Muszę przyznać ,że nie byłem tym faktem zadowolony bo wiedziałem co się wydarzy  . W pewnym momencie miałem ją już odłożyć ale postanowiłem przeczytać ja do końca i zobaczyć czy się przypadkiem nie pomyliłem . Na ostatniej stronie byłem zszokowany tym jak się losy bohatera potoczyły . I mimo ,że rozszyfrowałem koniec głównego wątku to nie mogę powiedzieć ,że zaskoczyło mnie w jaki sposób bohater odnalazł sprawcę . Powiem wam ,że dziwie się jak niektórzy narzekali na brak horroru bo przecież jak napisane zostało na odwrocie książki (i pozwolę tu sobie zacytować)"King nie tylko lubi straszyć, ostatnio jeszcze większa przyjemność sprawia mu odtwarzanie konkretnej rzeczywistości . To właśnie warstwa realistyczna jest w tej opowieści najciekawsza ", zostało tu dosłownie napisane  ,że w tej książce będzie mało horroru a zamiast tego więcej życiowych zmagań i jestem pewien ,iż autor dobrze zrobił pisząc to w taki a nie inny sposób . I jeszcze śmieszny ale prawdziwy cytacik z książki "Jak pies do wymiotów powraca, tak głupi powtarza szaleństwa" . Pozdrawiam wszystkich czytelników i oczywiście ,życzę samych pozytywnych wrażeń z tą książką :)

7 komentarzy:

  1. Po Kinga muszę wreszcie sięgnąć, zapraszam do siebie na imperium książek :-) No i życzę udanego blogowania, bo widzę że blog jest nowy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo . Tak , blog jest nowy i dopiero się uczę :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Uwielbiam Kinga jest moim ulubionym pisarzem "horrorowym". Jak dla mnie najlepsza była książka "Cmentarz Zwierząt" może ją zrecenzujesz? Ciekawe recęzje piszesz. :)
    welcome-to-the-black-parade1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam mile zaskoczona tą książką , nie był to horror , ale przyjemnie się czytało ten kryminał ;) Za jakiś czas pewnie do niej wrócę , bo wywarła na mnie pozytywne wrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Jest to dla mnie niezwykła motywacja do dalszego działania ;)